22 August 2009

消失的一张纸

屋外下着倾盆大雨,感觉是在为我哭泣。。。

今天不知是怎么的,突然想起一样东西;
一样被我遗忘很久不知道藏在某个角落的东西
就在刹那间想起,所以就在屋里不停的翻找。。。
找啊找,找了很久很久。。。
可是就是找不到我要的东西
最后,我放弃了。。。放弃再寻找那被我遗忘很久的一张纸
大概是被我在很久的以前给丢掉了吧!
虽然那只不过是一张纸,可是对我却很重要
当我突然间的想起这张纸时,仿佛就想起自己的~目标
为什么会这么说呢?
因为最近身边有很多人不断的在问我 “你的目标是什么?”
可是我总是没有回答
我不回答的原因不是我不懂或不知道自己的目标是什么
而是我不确定我要的是不是就是这些。。。
身边有很多人给了我一些意见,可是有些并不是我想要的。
所以当我想起那张纸 时,就好像终于可以确定自己要的究竟是不是这些了
可惜我并没有找到它。。。
那张纸并不是一张普通的
那张纸记载着我的目标,理想,愿望
是我给自己的一个承诺。。。希望有一天能够实现~
可是在我翻找时突然想起好像是在我整理时不小心丢了
所以我现在的心情非常的失落
我竟然丢掉自己的目标~也不知道是真的给丢了,还是不见了。。。
那么巧现在屋外又真正下雨 haiz ~
你说是不是连老天爷也在为我哭泣?!

4 comments:

  1. 为什么你酱sad?
    不要酱sad啦。。。
    星期一你有一起去跟Kah May庆祝吗?

    ReplyDelete
  2. Your target is not a piece of paper,please remember it.
    Target or dreams is not easy to find,so it is difficult to acheive.
    But,you can find it through from your heart.You need to think,what kind of future you want,what kind of lifestyle you want,plan it well.
    For example,I want to graduate after 24 years old,I want to earn my first 10k at 26 years old,I want to get marry at 29 years old.I want to have my dreams house at 35 years old.
    You can find it ~don't be so sad

    ReplyDelete
  3. Kuan,
    I won't go next Monday,you guys enjoy la.
    你啦!每次on9都watch movie没有陪我,所以我酱sad lo.
    so sadness~

    Eliceta,
    I know my future not a piece of paper but still feel sad.Actually the example you say I plan before and I always will wrote on paper to remember myself.But the paper now was gone,so I feel abit lose.

    ReplyDelete
  4. haiyo,write again lar...
    I tell you...People will change,so future also will change according to the people change and time...
    SO,now maybe your dreams also change..
    Just like last time I want to be a nutritionlist,but now I study civil...
    SO,sometimes it is not like what we want then we can get that by hardworking...
    Sometimes it is ostacle,or maybe it is fate...

    ReplyDelete